ČSD 556.0506

Vznik a popis řady 556.0

Lokomotiva vyvinutá v padesátých letech ve Škodových závodech v Plzni (později strojírny V.I.Lenina) pro zvyšující se nároky na nákladní dopravu na hlavních tratích. K lokomotivě byl připojen největší tendr Československých státních drah – tendr řady 935.2, který má zásobu 20 tun uhlí a 35m3 vody a je vybaven mechanickým přikladačem paliva. Byly to lokomotivy velice moderní.

Jedná se o velice silnou a výkonnou parní lokomotivu jejíž výkon 1500kW jí umožnil vozit zátěž několika tisíc tun a právě tato řada je i držitelkou několika rekordů v hmotnosti vlaků na našich tratích.

A právě i tyto lokomotivy končily parní provoz z ČSD. Až do roku 1982 je bylo možno vidět na běžných vlacích v okolí Sokolova (556.0304), Plzně, Č. Budějovic (556.0506) a Kladna (556.0238).

Životopis 556.0506

 

Tabulky údajů

Technické údaje
typ 68Lo – 1’E p2 přezdívka štokr max rychlost 80 km/h
hmotnost 99 tun hm.na nápravu 16 tun výkon 1500 kW
výrobce Závody V.I.Lenina rok výroby 1958 výrobní číslo 3531
TBZ GO

 

Působiště 556.0506
1958-1959 Sokolov
1959-2017 České Budějovice
2017-dosud DHV Lužná u Rakovníka